Selamat Datang Saudaraku di Keluarga Besar GERAKAN SEDEKAH BATU KAJANG, Mari ulurkan sebagian rezeki yg Allah berikan utk membantu adik-adik yatim piatu & saudara kita yg masih sangat membutuhkan khususnya di sekitar daerah Batu Kajang-Paser-KALIMANTAN TIMUR...!

Kamis, 04 Juli 2019

Motivasi -Jika Tak Boleh Berbuat Baik,Jgn Berbuat Buruk....

Assalammualaikum.. Slmt Pg2.. Slm sehati sejiwa.. Sedikit perkongsian Pg ni..

Jika Tak Boleh Berbuat Baik,Jgn Berbuat Buruk....

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Memberi Kebahagiaan kpd sesama kita, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Menyakiti org lain.

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Melakukan Amal Soleh, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Melaku kan Dosa.

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Berakhlak Mulia, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Menyimpan hati yg busuk pada sesama kita.

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Menghargai Org Lain, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Memberi Nilai Berlebihan pada diri sendiri.

 Apabila hari ini kita masih belum dapat Memberi Manfaat, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Memberi Mudharat bagi sesama kita..

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Menciptakan Suasana yg menyenangkan bagi org lain, maka usahakan lah hari ini utk Tidak Melakukan Kemarahan dan Kebencian pada sesama kita.

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Mengingati Kebaikan Org, maka usahakan hari ini utk Melupakan Keburukan org lain.

 Apabila hari ini kita masih belum dpt Beramal krn Allah maka usahakan hari ini utk Membebaskan Diri dari pujian org lain..

sumber ; WA group
Share:

0 comments:

Posting Komentar

CARI ARTIKEL.. silahkan masukkan kata kuncinya di kolom kotak,Klik; MOTIVASI, ARTIKEL, KEGIATAN

PELUANG USAHA utk ANDA






Total Pengunjung